onsdag 16 januari 2013

lycka och underbara vänner

Åh, jag är sååå glad!! 
I lördags smet jag in lite snabbt på en loppis när jag egentligen skulle åka direkt till en kompis och fika. 
Jag såg där ett skåp som jag fattade tycke för... 
Såg snabbt i tanken var jag skulle placera det och vad jag skulle använda det som. 
Men, oförberedd på fyndet, så åkte jag vidare, men kunde inte släppa tanken på det fina skåpet.
Jag visste att  loppisen skulle öppna igen igår tisdag klockan tolv och hade mycket bekymmer eftersom jag ju jobbar då och att det kanske skulle vara sålt om jag åkte dit efter jobbet.
Så, jag tog tag i problemet och frågade en vän om hon var i närheten och kunde åka och se om det fanns kvar... Senare fick jag ett telefonsamtal att hon inte bara kunde köpa det och ta med sig det direkt utan också be sin sambo och dennes son att komma med det till mig och bära upp det till min lägenhet senare samma dag!!!
Helt fantastiskt snällt!!!

Och HÄR:


 Det kanske ska målas vid tillfälle, men senare, det var i riktigt fint skick!
Jag har ju inte målat mitt loppisfyndade soffbord heller och nu har jag haft det ett tag.


Meningen är att jag ska ha skåpet som tv-möbel sen när jag har råd att köpa en platt-tv.
 (man kan se min tjocka tv sticka fram)

Nu ska jag laga lite middag, börjar bli hungrig...
Ha en bra fortsättning på veckan!!

Kram Jenny

3 kommentarer:

Lena sa...

Vilka vänner!
Och vilket fint skåp, förstår att du gärna ville ha det.

Kramar

LyckligaPraliner sa...

Men du det är ju så snyggt som det är nu, tycker jag. Det bryter snyggt mot det övriga och passar jättebra som du ordnat till det. Vilken tur att det fanns kvar. Man ska ha tur ibland också :)

Kram Ann-Louise

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Vilket fint fynd! Grattis! Kram Victoria