söndag 2 september 2012

loppis och lite höstkänsla

Hejsan!

Hur har ni det där ute i Blogglandia?
Jag har bara varit här lite då och då på sistone, men jag har inte tappat bort er, nu håller jag på att komma ifatt.
De senaste veckorna har jag besökt loppisar några ggr, både den vanliga och en stor utomhusloppis som är en gång om året. Det var en upplevelse, det var första gången jag var där, nästa år ska jag vara mer förberedd och "hänga på låset" ;)
Hittade dock några småsaker, bl.a. den lilla vasen till vänster på bilden. 
Kommer fler bilder framöver på andra finfina fynd!!
(några har redan visats på Instagram)
Snappsglas kan man använda som en liten vas.
 Min glasperiod verkar inte ha lagt sig, hittade en fin ljuslykta på fot som fick följa med hem!

Blommorna på balkongen hade sett sina bästa dagar, så när jag var på Plantagen i fredags och köpte en stor bollkryss till S som fyllde år, så köpte jag 5 st små, vita till mig.
Så enkelt att fräscha upp på balkongen med lite medel :)


Först tyckte jag att det var lite tråkigt att sommaren började ta slut, men men, att tända ljus och mysa är ju inte så tråkigt.
Har ställt mina Iiittalalyktor tillsammans med ljuslyktorna från Majascottage på soffbordet.


Ha en skön avslutning på helgen!!

Kram Jenny

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det blev både ute och inne... Nu kommer en ny och spännande vecka.
Kram Birgitta

hemma hos lilla mej sa...

WOW bara så himla mycket fint det var här hos dej!!!Kanonfin header och fina bilder från ditt fina hem.Jag blogga tycker jag all man gör när man känner för det och oftast går det upp och ner....Önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥

svart vitt och rött sa...

Jättefina saker du köpt!! Glas är riktigt fint, det tycker jag också. Jag har också hittat lite mysiga ljusstakar och annat fint i just glas. Mysigt med tända ljus!

MammaElva sa...

Vilka fina bilder du bjuder på :) Kul att höra lite från dig...

Ha en fin lördag!

Hemma på Sjuan sa...

Så fint du har gjort både på altanen och med alla ljuslyktor på bordet!
Får se det positiva med alla årstider :)

Kram Suss

Änglarnas hus sa...

Superfint på brickan och jag håller med dig..mysigt att boa in sig med filtar och ljus!!

Ha det gott!! Kram Sanne

Ewa`s Galleri sa...

Roligt med loppis .och fint med de småglas sakerna
Och balkongen blev verkligen fin med de vita
Ha en skön kväll

Anette Ryan sa...

Tack för din goa kommentar hemma hos mig. Min tandlösa unge var jätteglad i skolan i dag då hon fick sätta upp två nya tänder i deras "tandligan" på tavlan. Tänk att man kan lära sig statestik med tappade tänder också.
Jag gillar din ide med värmeljusen i glasburk. Nu letar jag också efter en passande burk för samma ändamål.
Ha en fin vecka!
Kram Anette :-)

Helena - ullvi32 sa...

Du och dina glas, det är så roligt också för varje gång jag ser glas på loppisar så tänker jag på dig! :)
Speciellt stjärnformade glas hihi.

Har inte riktigt kommit in i blogglandia än, inspirationen är ju sånt som kommer och går. Och det där med TID.
Men alltid kul att läsa inlägg från sina favvobloggare.
KRAM