lördag 15 oktober 2011

lexington mm.

Igår var jag inne i stan och gick lite i affärer, ville hinna med så många heminredningsbutiker som möjligt, men det blev bara några... Men inte vilka som helst utan på PUB finns ju bl.a. Lexington, en stooor favorit!
Min dotter frågade om jag inte svimmade, hon vet ju vad jag gillar!! Hihi, nej inte riktigt, men jag hade gått vidare till Himla som låg bredvid innan det hände ;) ;)  

Bild från nätet

Bild från nätet
 Nu är ju frågan...
Blev det nåt handlat där på PUB?
Japp, såklart ;) En rulle "Washi" tejp. Har sett på så många bloggar om det senaste, tejp som man kan använda att sätta upp bilder på väggen med och sen är det inga problem att ta bort den när man vill byta.
Snart ska jag visa här hemma också....


Sen gick jag på bio, såg en film som heter Crazy, stupid, love. Inte superbra, men helt okej för att vara fredagsmys! 
Efter bion gick jag mot pendeltåget och såg att Åhléns fortfarande hade öppet, klart jag gick in!
Hamnade på en favoritavdelning, ORDNING OCH REDA, köpte två vita pennor och ett bokmärke.
Pennorna ska jag ha när vi ska göra i ordning albumet med våra Londonbilder.

Till slut en bild på ett loppisfynd!


Nej, det här duger inte längre, jag behöver komma ut i friska luften!
Ska ner på stan och träffa äldsta J, jag saknar henne, så jobbigt när barnen växer upp och skaffar sig nytt liv och inte har tid med mamma längre, man får vara tacksam för de stunder som ges!!

Ha en myspysig fortsättning på helgen!!



8 kommentarer:

millandante sa...

Åh, är det detta jag har framför mig... då mina barn snart är påväg att lämna boet... dubbla känslor. Man vill ju att de ska leva sitt liv, men jag kan bara ana vad jag kommer att sakna att träffa dem dagligen. Tänker så på Pontus mamma som aldrig mer får träffa sin son... det gör så ont i mig. Ja, visst var serien bra...! Och viktig.
Många fina och inspirerande inlägg du gör, tack för dem!!
KRAM

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder du visar, åh, den med sängen...tänk om man kunde fixa ett så fint rum!

Ha en skön söndag!
Kram L-L

Två systrar sa...

Hej Goa du!! Tack för dina fina ord!! Det värmer så otroligt!! Men vilket loppisfynd!! Jag samlar på Gammal Fransk som den heter men hittar bannemej aldrig knivar....skedar, gafflar, potatissked mm mm hittar jag men aldrig knivar!!! Letar vidare... Kram kram C

Helena sa...

Vad är det för tejp- vad har jag nu missat? :)
Va mysigt med en "dejt" med dotra, förstår att det blir annat när dom blir stora. Jag får passa på och gosa så mkt jag kan nu medans jag har dom hemma på heltid haha :)
Hoppas du får en fin vecka! Många kramar Helena

Pssst! Kan du inte testa och ändra dina kommentarer till pop-up ruta, jag kan t.ex inte kommentera offentligt utan måste välja anonym när jag kommenterar (på de flesta bloggar).
Kram igen!

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Låter som du hade en finfin dag :O)
Kram Milla

Helena - ullvi32 sa...

Titta! Nu SYNS ju jag (ja typ, min bild som jag har iallafall) och jag slipper skriva in mitt namn och webbadress :D
Alla borde ha pop-up rutan!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var jättefina bilder från Lexington. Men det är väl ganska dyrt där...
Och det där med tejpen måsta jag komma ihåg!
Kram
Marie

Jenny sa...

Hej Jenny!
Ååh, Lexington och Himla, två av mina favvomärken! Hade säkert svimmat av allt snyggt i butikerna;)

Den där tejpen har jag inte hört talas om, du får visa på bloggen!

Kraam Jenny