lördag 21 augusti 2010

Loppis!

Innan jag lägger in fler bilder från mina semesterresor så vill jag visa lite av mina loppisfynd från idag! Egentligen skulle jag behöva rensa och fixa hemma, men tyvärr så är det inte så lätt för tillfället. Jag har iaf fått lite kraft tillbaka efter en hel veckas förkylning, jag har ju fortfarande hosta men är äntligen på benen. Idag drog jag iväg till loppisen som jag oftast besöker, en liten snabbis innan dottern skulle hämtas från sim-träningen.
Klämde på ett soffbord... det var runt och Billigt! Men jag blev osäker, det var lite högt och så har jag lite kaos hemma för tillfället så jag beslöt att det kommer fler tillfällen...
Men lite fynd gjorde jag iaf!!
En lite glasvas för 2 kr! Som jag ställde på min bricka med ljus på. På den har jag även strandfynd i form av stenar från Visby och snäckskal från Västkusten. Jag köpte också ett Gotlandsfår, en kopia på de betongklumpar som befinner sig på Visbys gator.

När jag såg glasskålen på fot så tog jag den utan att blunda, jag älskar skålar och fat på fot. Tur att jag var på loppis där det är billigt ;)

Och sen till slut så såg jag dessa assietter...hm...passar bra i mitt kök...
Nu kanske ni börjar ana vilka tapeter som sitter på väggen i mitt kök :D

Ha en mysig lördagskväll, kram Jenny

3 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Hallojsan igen!!

Ja men du fick ju med dig en del fint hem..småsaker kan man alltid hitta plats för..hoppas det ordnar sig med röran så du får ge dig på de stora fynden..
Fint att ordna heela semestern på en bricka..bara att blunda och minnas!!

Ha det gott!! Kramis Sanne

VIT och PASTELL sa...

Ååå de där betongfåren är såå fina. Jag klämde på precis ett sånt får när vi var på Gotland i somras. Men jag köpte inget - vilket jag ångrar nu!!!

Kram Mia

Jenny sa...

Va fint du pysslar och fixar!!

Jag håller alla tummar för dig, vi får väl utmana varandra angående socker... :-) Eller jag menar peppa! ;-)
En sallad på stan låter jättebra!
Kram Jenny