tisdag 22 november 2011

skärbräda och ljusmanschetter

Halloj i novemberrusket!
Snön fortsätter att hålla sig borta, och jag är inte ledsen för det, vill gärna ha lite, men senare ;)
I lördags hade jag verkligen fullt upp; Min kompis S ringde och frågade om jag ville följa med till mysiga Mariefred och gå i en butik som, ja, det finns fiiiiinfina hemiredningsgrejer där... Jernersrum heter den...
Klicka HÄR så kommer du dit ;)
När jag klev in i butiken så kastade jag mig över en porslinsskärbräda!! Från IB LAURSEN.
Ljusslingan är för övrigt från IKEA, så nu är det inte så brandfarligt längre i hyllan ;) 


Ser fram emot alla goda saker som ska ligga på brädan...ostar och andra smaskiga pålägg!


"Hittade" även nya ljusmanschetter till mina tennljusstakar :)


Efter den goa stunden hastade jag iväg till en kollega som hade heminredningsparty, väldigt trevligt och gott.
Mer om vad som handlades där kommer sen när jag har fått hem sakerna så klart!


Ha en fortsatt trevlig vecka!!





8 kommentarer:

Lena sa...

Den är så fin, porslinsskärbrädan, vill ha!

Tror det är dags för ett besök i Mariefred!

Ha en fin kväll/ Lena

Unknown sa...

Vilken fin porslinsskärbräda! Jag har också köpt en fast på Tradera. Gillar din tallrikshylla, den är sååå fin!
Ha en fortsatt bra kväll!
Kram kram
Nelya

Fröken Grön sa...

Så fint du har det på din lilla hylla! Skärbrädan hade jag också kastat mig över, och den fina ljusslingan skapar verkligen stämning.
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
/Anna-Karin

Jenny sa...

Läckert med belysning i hyllan! Fint du har det, ser så hemtrevligt ut.

Hälsningar Jenny

Frida Karolina sa...

Så fint! :)

Jenny sa...

Hej Jenny!
Tack för länken, ska ta o kika in på deras hemsida! Jättefin skärbräda du köpte, gillar när de är i porslin. Jag har själv 2 från House Doctor.

Ha en fortsatt bra dag!

Kraam Jenny

Vita Vardagen sa...

Hej! Tack så väldigt mycket för dina fina ord, de gjorde mig så glad! Va fint det förresten var med ljusslingan i tallrikshyllan! Riktigt mysigt att få den upplyst.
Angående mina bilder så använder jag något som heter Pixelmator, vilket nog bara finns för mac. Det fungerar i princip likadant som photoshop men det kostar betydligt mindre. Annars är ju photoshop guld! Dock tror jag man kan hitta många andra roliga och lite billigare redigeringsprogram som är lika photoshop om man har PC. Men har du mac kan jag varmt rekommendera Pixelmator (det kan man dessutom prova på gratis i 30 dagar).
Hoppas jag kunde vara till någon hjälp och att du har en fortsatt fin onsdagskväll!
Kram Johanna

Vitt och Blått sa...

Va kul det är när man direkt hittar något som man vill ha! Har också spanat på de där underbara skärbrädorna, men har inte riktigt plats, då två i glas från loppis funkar utmärkt till samma ändamål. Spännande att se vad du hittade på partyt, har aldrig varit på något sådant, men inredningsprylar. Bara kryddor, burkar och kläder.
Ha en fortsatt bra vecka och trevlig helg!
Kram Ewa