torsdag 10 maj 2012

blomtips och award

Lite bloggtorka här, men nu är jag på G igen :)
Och det hoppas jag att ni också är, för nu behöver jag Era åsikter!
Jag vill ha lite smakråd, eller nya idéer vilka blommor/färger jag ska ha på balkongen i år, har ju svart och vitt i inredningsfärgerna, så det passar med vad som heslt egentligen.
Men det jag behöver är lättskötta blommor som tål mycket sol, det är sol hela dagen, ända till den vackra solnedgången :)

Rosa/lila hade jag i somras, fint tycker jag, gillade speciellt mina kaskadpelargoner i balkonglådan.




Sommaren innan, hade jag röda och vita blommor, och röda fleecefiltar!
Riktigt myspys!!

Och nu till något riktigt roligt!!
Jag har fått en award av en superhärlig bloggerska med namn Elin och hennes blogg Elvornas hem, klicka HÄR så kommer du till hennes fina blogg!!
Så här låter hennes motivering om varför just jag fick en av hennes awarder: "Jenny skriver små söta inlägg om inredning, loppis och livet såklart. Hon är en grym läsare och kommer alltid med de finaste kommentarerna."

Tack fina du!

Så här går det till:

Liebster Blog Award är skapad för att lyfta fram bloggar med 200 st prenumeranter eller färre. Reglerna är som följer (på engelska då tävlingen är internationell)



In order to accept the award, the recipient will:

1. Thank the person who gave you the award.

2. Link back to that person´s blog.

3. Copy and paste the award to your blog.

4. Present the award to 3-5 blogs of 200 followers or

less that you feel deserve this recognition.


5. Let those blogs know by leaving them a comment.


Så då var det min tur att dela ut awards till fina bloggar och bloggare :)



Jag ger dem alla min motivering att det är alltid roligt, inspirerande med dessa fina bloggar och trevligt att ha en tvåvägskommunikation i Blogglandia :)Det känns som man har träffats irl. 

  1. Helena: Ullvi 32.
  2. Anncathrine: Blommiga rutan (som även är en myspysig butik i min stad)
Ha en fin fredag, så ska jag visa mitt senaste loppisfynd efter jobbet i morgon, kan det vara en fredaggsskål??
Kram Jenny

10 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Halloj! Stort grattis till awarden! Kul! Jag tycker att det var väääligt fint med det vita och röda du hade. Det gillar jag skarpt!

Lena sa...

Tack, fina du!
Och visst är det något särskilt med de som man, som du skriver, har den där tvåvägskommunikationen med.

Nu tror jag att tiden för kommentarer kommer vara liten, men jag läser dej ALLTID!

Kramar

Limestone by the Sea - Victoria sa...

GRattis till awarden! Jag röstar på rosa och lila. Lovely!

Helena sa...

Jag gillar det röda på balkongen :)
En award till mig- tack söta Jenny!!! Håller med dig helt och hållet att vissa bloggerskor står man väldigt nära fastän man inte har träffats! Som jag skrev tidigare så tillhör du favoriterna :)
Ha en skön fredag! många kramar Helena

Blommiga Rutan sa...

Grattis till din Award!

Och tusen tack för att du tänkte på Blommiga Rutans blogg.
Så snällt av dig! Blev jätteglad!

Så fort jag får lite tid, förmodligen på söndag, så ska jag kika runt och se vilka jag kan ge vidare till.

Trevlig helg och tack igen
Kram Anncathrine

Blommiga Rutan sa...

Hoppsa, glömde dina blommor!
Så fint både med rosa och med det röd-vita. Svårt!
Kanske bara vita blommor, eller varför inte blanda alla färger?
Rosa i olika nyanser, rött, vitt, gult, lila, blått och någon gul?

Kram igen

emmashem sa...

Grattis till awarden:) Jag är svag för rosa men de röda och vita blommorna var väldigt fint:)
kram Emma

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Ja ibland tar verkligen pysslandet mycket tid. Städning, matlagning och annat viktigt kan liksom glömmas bort.
Grattis till din award! Väl värd!! KRAM!

Jenny sa...

Hej söta Jenny!
Grattis till awarden:)

Vad fint du hade det på balkongen tidigare somrar! Jag som gillar rosa och vitt föreslår blommor i dessa färger, tex rosenskära:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Anette Ryan sa...

Tusen tack för utmärkelsen Jenny! Så kul att veta att man är "rolig och inspirerande" för er som läser :-) Det värmer så gott.
Sedan så gillar jag mest det rosa och lila blommorna eller en blandning av dem kanske mest.
Ha en skön helg!
Kram Anette :-)