tisdag 1 maj 2012

matmuffins och ensamhet

En härligt solig första maj har vi haft!

Jag har bara tagit det lugnt, bara varit hemma, själv, ensam...
Ja, ibland behöver man tycka synd om sig själv, men det är absolut ingen fara, alla har ju sina "ups and downs", jag är lite tom på energi för tillfället. Men det brukar kännas bättre efter ett tag, man får tänka på vad man har och vad man har att se fram emot! Jag vill skriva en massa positiva, roliga saker, men just nu finns det liksom inget. 



Eller, kanske ändå...

Bloggandet ger mig så himla mycket, jag blir riktigt glad av alla fina kommentarer och inspirerad av andra bloggar som jag besöker!

Nu i kväll jag fick iaf lite kraft att handla och göra nya, goda matmuffins, den här gången tog jag fetaost, gröna oliver och röd lök, mums!! Så HÄR såg det ut förra gången jag bakade dem.

Lite bubbel till det, mumsigt!!

Ha en härlig fortsättning på veckan, i morgon ska det tydligen bli ännu varmare i mina trakter, då kanske jag ska ta och promenera till jobbet...

Kram Jenny

8 kommentarer:

EvaBys sa...

De där muffisarna verkar allt mumsiga! Mys på och bunkra energi! Kram

Lena sa...

Visst har man såna där perioder av olust då och då?!
Jag brukar tänka att jag faktiskt får ömka mej själv när det känns så och så vet jag att det alltid blir lättare förr eller senare!

Kramar till dej från mej

Lena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ibland har man det bara så; känner sig lite nere och totalt "av". Och det som brukar hjälpa är faktiskt att bara få vara lite ensam, sortera ut tankar och starta om maskineriet. Sen skadar det verkligen inte med goda muffins och bubbel... :-)

Ha det gott!

20-talshuset sa...

Ja livet har verkligen ups and downs. Hoppas du snart är på topp igen. Fyll på med energi från muffins, bloggar, solen och allt du kan komma på. Stora kramen till dig! Kram Anna

House number 11 sa...

Det låter som en mysig kväll!
Kram Jenny

Hemma på Ekbacken sa...

Klart det finns dagar/perioder dom inte känns lika bra som andra. Men andra sidan av myntet är att det finns dagar/perioder som är helt fantastiska. Det är livet i en låda det :-)
Att baka matmuffin låter spännande, det ska jag kika vidare på.
Kram Linda

svart vitt och rött sa...

Hej Jenny!

Att ta sig för något, som att baka, brukar funka fint. Hoppas att morgondagen blir en "ups" för dig igen. Kram Annelie

Tina sa...

Sådana där stunder dyker över mig ibland också, särskilt när jag varit uppe i varv. Lite som att ladda om batterierna bara..
Matmuffin låter gott, allt med muffins är gott!

kram Tina