tisdag 13 mars 2012

färdigt loppispyssel och mer...

Här är resultatet av mina loppisfynd!
Två ramar och två fjärilar i plast. Lite svart sprayfärg och lite lim... Voila!!
Ska bara hitta en bra plats att sätta dem på. Än så länge står de bra i vardagsrummet.

 Visar även att jag har satt upp en assiette till brevid klockan i köket.
Så kul att piffa, den vanliga städningen går liksom liiite lättare då ;)



Gardinen, som jag har i köket, är en duk från Hemtex som jag klippte bort en bit, sydde en kanal och trädde på min gardinstång, rullade upp en pinne i den och satte två snören som håller upp den.
Ett ganska lätt sätt att få en fin gardin, utan att behöva sy speciellt mycket ;)
Har haft den ganska länge, men har inte riktigt tröttnat på den! 


Ha en fin tisdag!!

Kram Jenny




11 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

Men såå fint!! Vilken kul ide..du är fiffig du :)

Kramis Sanne

Helena - ullvi32 sa...

Men guud så snyggt med fjärilarna! Vad är det för fjärilar- jag vill också göra!! Skulle passa finfint i mitt vardagsrum annars ;)

Woho vad skönt att slippa ordverifieringen, bra jobbat!! :)
Ha en fin kväll, kraaam

Hannashome sa...

Vad fina tavlorna blev!

Kul det där med gardinen att man kan hitta nya användnings områden.

Sånt gillar jag =)

Kram/ Hanna

Jenny sa...

Vad fint Jenny!

Gillar dina loppisfynd oxå:)

Ha en trevlig eftermiddag,

Kraam Jenny

Raisa sa...

Va fiint =o) Älskar fjärilarna.. =oD
Kramar

Jenny sa...

Du är så pysslig och duktig du =)

Country sa...

Hejsan!
Vad fina tavlor!

Elsa och Helena sa...

WOW, så snygga ramarna och fjärilarna är, snyggt jobbat!

Fina färger i ditt kök, både gardin och tallrikar. Ja, det är roligare att pynta än att städa:)

KRAM Helena

KNORKAN sa...

Varmt välkommen till Knorkan.se ♥ Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

Ann-Sofie sa...

Vilken kanonidé och resultatet av tavlorna blev jättefint! Är lite sugen på att göra något liknade till Minelles rum!
Kram

Nina sa...

Fjärilstavlorna blev jättefina, verkligen! Så kul när man kan återanvända gamla saker och göra något nytt av!