lördag 21 januari 2012

fredagsskål och blommor

Hejsan!!
Har försökt att skrapa ihop lite energi, har varit lite dåligt med det på sistone, men det är ju inte helt ovanligt, månaden är ju rätt kall och mörk...
Jag har fotat lite hela tiden men det är ju inte det lättaste, pga mörkret...
Men idag när jag vaknade så hade det kommit lite snö, så det är riktigt ljust =) 



Min fina nya lampa som jag fick av äldsta dottern och hennes sambo i present, passar ju som en smäck hemma hos mig, eller vad säger ni?

Igår köpte jag lite blommor för att pigga upp!!
Några i köksfönstret, sen lite tulpaner till bordet:

Blå pärlhyacinter och en ballerina i kronkrukan.

Mitt Lexingtonljus som jag fyndat på REA!! 


 Igår var det fredag, och jag köpte en skål, alltså en fredagsskål =)
Jag köpte den på en av mina favoritaffärer, Chilli i Kungens kurva med presentkort jag fått i present av min syster!
Här fungerar den som fruktskål, bra att få i sig vitaminer!!


Idag är det frukost och lite melodikryss... Min fina servettring från ZbH med ett favoritcitat; 
"Fake it till you make it" 


Ha en fin helg alla som kikar in här!!



7 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Hej vännen, kul att 'se' dig igen! Och du, zbh, det ska jag gå på om två veckor, har du varit på nått sånt homeparty?!
Och lampan passar som en smäck ja, jättefin!
Ha en härlig lördag, kram!

Hannashome sa...

Mysigt du har det!
Älskar helgfrukostar.

Trevlig helg till dig med!

Ewa`s Galleri sa...

Vad mysigt du gjort det ,behövs den här årstiden
Lampan är jättefin
Ha en skön kväll
Ps har en utlottning hos mig

Fröken Grön sa...

Vilken läcker lampfot! En sån har jag inte sett förr.
Låter som du har en härlig helg.
Önskar dig en lika fin fortsättning!
/Anna-Karin

Riitta Sinikka sa...

Beautiful home! Have a nice day!

Anonym sa...

åh va fin skålen är, sån vill jag oxå ha super avis :)

kram sussie

Ann-Sofi MATSAFARI sa...

Vilket härligt och hemtrevligt kök! Jättemycket fina saker och vilken härlig tapet:)