fredag 1 juni 2012

köksduksidé och kuddar


Förrra veckan låg jag sjuk hela veckan, den här veckan har jag haft semester, men jag har inte fått kraften och energin tillbaka, så jag har använt mig av soffan mycket den här veckan också.
Idag orkade jag iaf ta tag i lite i mina sy-idéer, bl.a. min köksduk.
Jag har visat idén med att använda en avklippt duk som gardin, det har jag haft ganska länge, men nu är äntligen duken sydd av tyget som blev över.

Håller på att fixa på balkongen, har handlat en ny plastmatta (billigare än nytt golv som jag helst vill ha) och två nya parasoll, så nu väntar vi bara på att solen och värmen ska komma tillbaka. Jag har även sytt två kuddar i en färg som kommer att styra mina blominköp. Mer om det kommer senare...


Porslinsburk till tepåsarna, loppisfynd
Ha en härlig helg, vad ni nu ska hitta på!

Kram Jenny

8 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Det tar tid att få krafterna tillbaka efter att ha varit så sjuk som du var och länge också. Vila i lugn och ro du i soffan. Strax är du på banan igen ;)

Blir kul att se vad du fixat och grejat med på balkongen. Plastmattor är mycket billigare än en nytt golv och så går det snabbt att tvätta upp dem om det skulle behövas. Lite fördelar med dem ändå. Och säkert är det en snygg matta dessutom. Du har god smak :)

Trevlig fin helg till dig!

Kram Ann-Louise

Hemma på Sjuan sa...

Usch vad tråkigt med influensa.
Hoppas du blir bättre och önskar dig en trevlig helg!
Kram Suss

Lena sa...

Att det blev så långvarigt, sviterna efter influensan! Hoppas du sakta men säkert återfår krafterna.
Så trist med allt regnande nu när du vill balkongfixa...

Kramar

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj!

Kika gärna in hos mig, sista chansen i dag att anmäla sig till min utlottning i samarbete med företaget Ramsign där du kan vinna en gammaldags emaljskylt!

Trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Va fint, Jenny! Härligt att du börjar få lite gnista igen. Kram mamma.

Helena - ullvi32 sa...

Hoppas du mår bättre och kan njuta ordentligt av semestern, även om vädret inte är det bästa. Men då kommer man ikapp med lite innegrejer :)
Tjusig duk!
Kramar Helena

Fröken Grön sa...

Det blev en snygg liten gardin, det där!
Hoppas du får krafterna tillbaka snart.
Må så gott!
/Anna-Karin

Frida Karolina sa...

Tack för gratulationen! :) Så fin duking du har gjort!! Ha det bra! Kram Frida