tisdag 30 augusti 2011

tidningsställ

Jag tänkte att jag skulle göra om en gammal sockerlåda som jag hittat i en container för läääääänge sen. Den var då i dåligt skick och målad i orange!
Jag målade den vit på en gång såklart!
Jag har haft den som blomlåda på balkongen bl.a, men nu ville jag ha den till tidningar.
Jag har den bredvid soffan och tänkte ha den stående, har köpt hjul för länge sen, men det har inte blivit av att fixa färdigt den...
Det blir lätt en avställningsyta som jag kanske inte riktigt tänkt att det skulle bli ;)

Så igår fick jag ett litet ryck när jag satt i soffan, studsade upp och letade fram hjul, skruv och skruvdragare och vips så hade jag gjort en ny möbel =)

I söndags kväll satt jag en stund på balkongen och där har jag fortfarande mina fina pelargoner, de blommar fortfarande för fullt!
Vi hade ju lite sommar kvar i helgen, det var så skönt =)

Ha en bra fortsättning på veckan!!



9 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så fin din låda blev!
Passar ju hur bra som helst!

Hoppas du får en mysig kväll!
Kram Annica - Vårt lilla bo

PS, mina köksgardiner är köpta hos Jotex ;)

Änglarnas hus sa...

hALLOJSAN jENNY!!

KANONFINT BLEV DET DÅ DU FICK DITT RYCKS ;)..PERFEKT FÖR ALLA GOA TIDNINGAR DU VILL HA NÄRA DIG!!

KRAMIS SANNE!!

Så Vitt Jag Vet sa...

Verkligt fynd att hitta en sådan låda... Super att ha tidningar i !
Kraam
Sanne

EvaBys sa...

Hmmm barnen har sin bilbana i en gammal sockerlåda - det kanske blir ändring på det snart. Mamma kanske får sig en sticklåda ;) kram och natti natti!

Änglarum sa...

Hej! halkade in här! så fin blogg du har.. ha en fin kväll< kramiz Jessica

Lena sa...

Den lådan skulle jag också vilja ha!
Mina fina tidningar ligger just nu och skräpar på ett skåp sedan någon vecka tillbaka. Tanken är att jag ska sortera ur de jag vill ha kvar och slänga resten! Fast jag vill ha ALLA kvar, men vet inte var jag ska förvara dem.

Behöver en låda som din!

Kramar/ Lena

Helena sa...

Sockerlådor funkar till ALLT- jättefint!
Ha en härlig dag!
Kram Helena- on my way to work!! :)

Anonym sa...

Hej Jenny!
Kul att jag hittade dig på FB:)

Jättesnyggt! Jag har oxå en sockerlåda till tidningar!

Ha det bra!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

millandante sa...

Underbart när en och samma låda får flera olika funktioner!! Fin!!

Kram