måndag 7 november 2011

bebis och tips

Härliga måndag! 
Semester och nybliven moster, J och M har fått en lillasyster <3 Jag ska naturligtvis dit ikväll och se om jag kan få klämma lite på bebisen :D
Sen är det ju så att jag har semester, tog måndag och tisdag, dels för att hälsa på syster, dels för att bara vara hemma och småpyssla lite, komma ikapp liksom. Jag visste att bebisen skulle komma idag, det var planerat snitt...

Igår kväll satt jag och pysslade, inget avancerat, lite fina papper på tändsticksaskar. Snabbt pyssel, helt i min smak! Visar resultatet senare.


Rensade även bland mina tidningar, har en trave som "bord" till mina vaser som inte går in i något skåp... Nu fungerar de jättebra som ljuslyktor!


Idag har jag "möblat" lite igen... Försöker få till det... 
Flyttade in en byrå till J:s rum eftersom jag har lagt beslag på sekretären till hallen. HÄR kan du se det...


Och här kommer ett litet tips, om ni inte redan har sett det, eller klurat ut det själva, jag är inte så snabb av mig... ;)
IKEA har ju så fina ställningar som man ska hänga julsaker på, meeeen nu tycker jag att det skulle vara perfekt som smyckesträd. Det finns ju så många varianter på dem, dyra eller dyrare... Men det från det stora varuhuset går ju loss på 19:-, helt klart prisvärt! 
Hängde upp J:s armband och några örhängen, tycker att det blev snyggt!
Hoppas J gillar det också...


Flaggan som hänger som draperi för dörren har J hittat på loppis och lådorna är gamla skokartonger som fungerar bra som förvaring.


Ha en härlig start på veckan nu!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint! Det vore konstigt om inte J tycker om det där! Kram Mamma.

Jenny sa...

Smart det där med smyckesträdet. Det tåls att tänka på.

Fint du har det hos dig!
Jenny

Jenny sa...

Hej Jenny!
Du ser ut att ha det så mysigt hemma hos dig! Smart idé med smyckesträdet:)

Grattis moster! Hoppas att din syster och lilla bebisen mår bra!

kraam Jenny

Fiffiga Systrar sa...

Ja! Tändsticksaskar är jätteroligt att pyssla med! Ett ganska snabbt pyssel som är roligt att ge bort för alla människor använder ju tändstickor. Hos oss produceras det snygga tändsticksaskar flitigt... används gör de också. Dina ser ut att ha blivit jättefina! Härliga papper!

Önskar dig en skön tisdag!

Kram systrarna

Unknown sa...

Grattis till dig som nybliven moster:-)
Vad spännande vad du gör med papper och tändsticksaskar.

Kram kram
Nelya