fredag 4 november 2011

loppis och fredagsskål (och peppisar)

Idag har jag köpt årets första peppisar, hjärtan blev det. Asken de låg i var inte speciellt kul, så jag tog mitt loppisfynd från häromdagen, en glasburk ;) Liten etikett på, så man vet vad det är, hihi!
I morgon är det dags att smaka årets första glögg, längtar!!


Nu har jag satt mig till rätta framför Idol och hällt upp lite "fredagsmys" i form av lite nötter och stjärnor i mina vita skålar som jag har fått av min syster. Lite vitt i glaset också såklart ;)




Ha en skön fredagskväll och en bra start på helgen!!




7 kommentarer:

Lena sa...

Nämen....ingen glögg före första advent!!!
Sen får man dricka varje dag om man vill!

Usch, framstår nog som den riktiga traditionalist jag tyvärr är när det kommer till sånt här!
Inget julpynt, förutom adventsstjärnor och ljus före den den 23 december. Lussebullar och pepparkakor kan man äta första advent, sen får man vänta till nästa söndag...

Jag unnar dej ändå att njuta av din glögg imorgon!

Kramar/Lena

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mysigt :)
Fortsatt trevlig kväll, Kram

Syster vit sa...

Jag försöker stå emot pepparkakor lite till men förra veckan köpte min sambo färdig deg och den är snart slut. Den var bara till för att ätas upp. Om några veckor får det bli hemmagjorda skurna pepparkakor.
Va trevligt det ser ut där i myset.
Kram Liselott

Unknown sa...

Ååå så fint det blev med peppisarna i burken! Den idén kommer jag nog norpa om det är ok!
Tack för din söta hälsning hos mig! Hoppas du har en härlig lördag!

Kram Maria

Två systrar sa...

Vilken fredagsbricka!!! :-) Det blir alltid så snyggt med andra burkar och etiketter! Jag har fyndat fina tags i zink som jag har på olika burkar! Ha en härlig lördag! Kram C&M

Anna-Lena sa...

Visst är det gott med årets första peppisar! Jag bakade lussebullar idag för att frysa in men vi premiärsmakade på en tur i skogen, såååå gott!

Tänk vad lätt det är att göra lite lantligt och mysigt. En vacker burk och lite kakor och man är i land. Tack för tipset!

Önskar dig en fortsatt fin allhelgonahelg!

Kram Anna-Lena

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh vad gott med pepparkakor! Och snyggt desutom att ha dom i glasburken!
Det ser ut som ett riktigt smaskigt fredagsmys! Vi bodde på hotell i fredags! Skönt att se nåt annat än hemmet och bara slå sig ner vid matbordet och bli lite servad. MEN lika skönt att komma hem sen igen. Igår var vi på "bykalas"... lite trött i dag må jag säga men kul var det!!
Ha en skön söndag gulliga du! Kram!