söndag 2 maj 2010

Mamma, maj och tapeter!

Idag har vi firat mamma som fyllde år häromdagen. Alltid svårt att komma på vad man ska ge... Så jag funderade och funderade....och kom på; Ja, ett förkläde till trädgården. Så jag letade på lite på nätet och i butiker. Jag hittade inte riktigt vad jag sökte. Så var jag på Åhléns i veckan och tittade på tyger. Då fick jag syn på ett som skulle passa. Köpte en bit och idag sydde jag. Jag blev ganska nöjd, det är kul att sy!
Vi hade även köpt ett par riktigt sköna arbetshandskar, fröpåsar och en liten dekorationskanna som jag satte ner i fickorna.
Hon blev jätteglad, hon förstod inte att jag sytt det, det var väl en komplimang!!
Vi fick supergod mat, efterrätt och naturligtvis en smaskig tårta.





Senast när jag var och handlade mat på Willys hittade jag "gammal" YES-flaska och disktrasan hade lite vintage-feeling...
Brevid står ett fynd!! Jag hittade den på en utförsälning i färgaffären. En Himla-vas för halva rea-priset! I morgon ska jag åka till Himlas utförsäljning och hoppas på flera fynd!!




Jag var på färgaffären pga att jag vill tapetsera i köket, lånade hem lite prover... Men jag vet inte, fick ingen wow-känsla av någon av tapeterna, så jag får väl leta vidare.
Jag tyckte om den nedersta väldigt mycket, men den hade passat bättre i ett sovrum.








Ha en bra vecka, ta hand om varann!









6 kommentarer:

Camilla sa...

Hej Jenny!

Tack för din hälsning och va kul att du vill vara med och tävla!!!

Vilket superfint förkläde du gjort till din mamma - förstår verkligen att hon blev glad. Visst va detta mycket finare som du gjort själv:) Nu skall jag kika runt lite mer hos dej...

Ha det gott!
Camilla

Jenny L sa...

Va duktig du är som syr och pysslar!
Ha en skön vecka, och hör av er om ni skulle få för er att luncha på stan eller nåt annat roligt, jag hänger gärna på... :-)

Kram Jenny

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Wow! Inte visste jag att du var såå duktig på att sy!!..blev kanon och tyget var som gjort för ett trädgårdsförkläde!!

Ha en bra start på veckan!! Kramis Sanne!!

Vitt och Blått sa...

Jättefint förkläde du sytt till mor! :) Underbart trädgårdstyg! :) Ha en bra vecka - kram E

EvaBys sa...

Åhhh vilket fint förkläde! Visst är det kul att ge bort sånt man gjort själv! Bodde vi närmre varann skulle vi kunna ha sy/stickjunta allt som oftast.

Kram kram

Stjärnor & Champagne sa...

Jag illar den understa tapeten jag med fast att jag är svag för stjärnor....Grattis i efterskott till lilla mamma. Vad fint trädgårdsförklädet blev, ja ett verkligt plus att hon inte förstod att det var hemsytt, ett väääldigt bra betyg. Perfekt present.
Kramkram Anne