tisdag 12 oktober 2010

Tisdag...

Jaha, då var det tisdag och idag har det varit lite jobbigt på jobbet, lite struligt, men bra kollegor gör ju att det går bra ändå! Jag har inte jobbat förmiddagsvecka på länge eftersom jag jobbat nattskift en månad, så, jag är trött, inte van att kliva upp kl. 05.00. Iofs blir jag nog aldrig van... Är kvälls och nattmänniska.


Hemma på heminredningsfronten har jag massor med småsaker på gång, tex:




  1. Sätta upp hyllor och annat smått och gott, vilket innebär 20 hål i min extremt hårda betongvägg.


  2. Sätta upp dörrfoder runt en dörr i köket.


  3. Måla väggen i hallen i samma färg som vardagsrummet.


  4. Sy ett draperi i linnetyg till mitt sideboard


  5. Måla underredet på köksbordet vitt (stolarna är klara)

Ja, som ni ser så har jag lite att bita i... Ska bara... tänk att jag har så svårt att komma igång. Ska bara låna borrmaskin...det kanske är lätt, men vilka plugg? Hur långt in måste det borras? Vilka skruvar? Ett enda virrvarr...


Måste låna gersåg... ja, där har jag inget att skylla på, bara att göra egentligen!


Så....kanske kanske det händer nåt så småningom :)


Jag brukar råda andra som har mycket, eller känner sig stressade, att ta en sak i taget, spelar inte så stor roll vad, så går det framåt! Kanske ska ta och lyssna på mitt eget råd!


Trevlig kväll, kramar Jenny



Inga kommentarer: