onsdag 12 februari 2014

att tycka om

Hej hopp!
Redan onsdag kväll! Hoppas ni har det skönt därute i stugorna. 
Själv sitter jag och tittar på OS-hockeyn, men det är lite väl spännande nu så jag tar fram datorn istället... 

I mitt köksfönster just nu har jag lite nya blommor, en liten hortensia, pärlhyacinter och en stor kryddväxt, rosmarin. Allt i "silverfärg", skålar/krukor/ljuslyktor/ljusstakar, är från Zelected by Houze, de har så mycket fint!

Det är svårt att fota fönster, motljus, spegling och en väldigt tråkig utsikt!

Till vänster står min radio, jag älskar min Robert :) Jag vann ju den för ett par år sedan på en utlottning på bloggen Aratorp. Närmare bestämt den 15:e februari 2011!
Sen bredvid radion har jag den lampskärmen som så småningom kommer att hamna i var och varannans hem, den kommer från Ikea och är ju en kopia på väldigt fina original. 




Bilderna nedan är tagna med ajfånen, i dagsljus.


Älskar blått!!


Jag tycker så mycket om att styla och piffa hemma, så glad nu när jag tagit chansen att jobba med inredning! Iaf på fritiden! 

Igår var jag på Ikea och hjälpte en vän med att bestämma vilka möbler som ska köpas in efter en flytt. Det fanns finfina möbler, från en serie som heter Stockholm. Så roligt att få vara med och titta och ge råd!

Här en tv-bänk, fanns även sideboard och soffbord som var riktigt snygga, gillar färgen.
Ha en riktigt härlig fortsättning på veckan!

Kram Jenny


& at the end of the day it's the little things that get us through this crazy life 


3 kommentarer:

Channal sa...

Så fint! Älskar den blå färgen på hortensia o pärlhyacint. Söt radio, som ett smycke!

Fin kväll! Kramar Anna

A House With A View sa...

Vad fint du pyntat! Jättefina ting! Jättefina krukor och vilken charmig radio! Vårigt med blommorna också.

Superfin TV-bänk, stilren - serien Stockholm har mycket fint!

Många kramar aka

Blommiga Rutan sa...

Så fint du gjort i fönstret, känns som vår! Vackert med blå blommor. Fin tapet också!

Skön söndag till dig
Kram Anncathrine