tisdag 22 februari 2011

designfavorit

Tisdagstemat idag är favoritdesigner. Jag har väl egentligen inte en speciell, men jag älskar ju min tulpanvas (tyvärr tom...) som Alvar Aalto designat. Han var ju stor arkitekt och har gjort väldigt många stora kända byggnader. HÄR kan ni läsa om honom på Wikipedia!

Annars så har jag börjat tömma och röja i hallen inför målning och tapetsering! Jag visar här ett par bilder som visar hur det ser ut för tillfället. Inte riktigt nåt som jag är stolt över vad gäller ordningen, men det brukar ju vara så när man ska göra om, att man tappar lusten att städa och hålla ordning.

Jullådorna står visst kvar också... Tänk vad hemmablind man kan bli... Nu ska de ner i källaren!!

Ha en skön tisdag!!

4 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja Aalto vasen har jag en liten en i genomskinligt glas...
Tror att den finns i varje finländskt hem... Bra tulpanvas..
Ha en bra dag !
Kraam
Sanne

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Köp dig en STOOOR härlig bukett tulpaner till din fina vas:)

Ha en fin dag
Kram Susanne

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Visst är vasen underbar!
Håller med Susanne, köp dig ett fång tulpaner!

Kram Annica

Anonym sa...

Nytt i hallen kommer att bli pricken över i:et för din mysiga lägenhet!
Kram mamma