lördag 19 februari 2011

projekt

Hej i vinterkylan, -20 hade jag i morse när jag skjutsade J till badhuset, brrr!! Men solen skiner ju, så det är sååå vackert! Om det hade varit december kanske!
I veckan har det hänt jättemycket roliga saker, jag vann ju (det är nog ingen som missat det, annars se förra inlägget ;))
Sen kom ju mina tapeter till hallen och de är så fina och passar så bra i färg, jag tog aldrig hem något tapetprov, jag chansade lite, och det blev en lyckträff!
Och om inte det var nog så har jag äntligen köpt en bänkdiskmaskin!! En begagnad från en kompis. Jag har ju varit utan diskmaskin i snart sju år och det är inte kul tycker jag. Jag har velat lite fram och tillbaka eftersom mitt kök är väldigt litet och en bänkdiskmaskin är inte så snyggt, men nu så blev längtan efter att slippa diska större :D
Här kommer en titt på tapeterna eftersom det lär dröja ett tag innan de kommer upp på väggen. Nästa helg ska jag och min bästa Sara ha en heminredningshelg i den kungliga huvudstaden! Vi ska gå i heminredningsaffärer och starta hennes blogg (äntligen) Bara mysa och ha det trevligt helt enkelt!


Här är ett par ljusstakar som jag fått av min ex-svärmor för ett tag sen, så jag tänkte att de skulle bli vita. Jag är mycket pysselsugen nuförtiden...
Solen skiner och jag tyckte ljuset föll så fint på min fönsterbräda, strålarna kom in genom sidofönstret och studsade på tv-n och hamnade på min fina hjärtblomma och lilla fotot på mamma!


Ha en strålande dag!!!


5 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Ville bara kika in till dig och önska trevlig helg! =)

Kram Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Vad skönt med en diskmasin förstår jag,den underlättar mycket
Tapeten ser jättefin ut
Lyckos dig som vann radion,de är jättefina
Ha en riktigt skön helg

Anna-Lena sa...

Halloj Jenny!

Vilken vacker tapet. Det kommer att bli så fint! Jag är också tapetsugen.... Vi får se vad det blir för något. Vilken tur du hade som vann en sådan radio, de är ju så fina. Ibland har man flax!

Ha en skön helg!

Kram Anna-Lena

Jenny sa...

Hej Jenny!
Du har verkligen haft flyt den här veckan:)
Jättefina tapeter till hallen, bra val!

Vad kul att din kompis ska starta en blogg, du får tipsa om den här hos dig sen så att vi kan kika in där!

Kraam Jenny

Så Vitt Jag Vet sa...

Tapeten blir säkert jätte fin där du skall ha den... Ja att pyssla något gammalt med färg brukar vara en aha upplevelse...
Tack för din rara kommentar på vår bastu..
Det behövs värme när det är så kallt -25 här uppe på vår backe....
Kraam
Sanne