fredag 27 maj 2011

fredagsskålen

Härligt med helg igen!
Jag är supertrött, sov länge idag, så det känns som om jag ligger flera timmar efter "schemat"...
Sent omsider så blev det iaf mat på bordet. Stackars J hade varit ute och sprungit och var jättehungrig, meeeen jag var ju tvungen att stryka duken och duka fint så vi kunde ha lite fredagsmys hon och jag.
Dagens skål känner nog de flesta igen, tänker speciellt på Bloggen En matsked grejer :)

En till liten etikett...

Lite bilder på mat hos oss, jag försöker bevisa att jag kan laga mat,
iaf för mig själv i första hand ;)
Lite halloumi, kött, potatisklyftor och sallad i all enkelhet.
Har ju ingen grill i lägenheten, men jag har en grillpanna, fungerar alldeles ypperligt!




Vad ska ni göra i helgen?
Själv skulle jag ha gett mig iväg och sålt av lite prylar på en loppis, men har inte orkat förbereda så det får bli en annan helg istället.

Men jag kanske kan ge mig iväg på loppisrunda ändå ;)

Ha en skön helg nu!!




4 kommentarer:

en matsked grejer sa...

Känner mig hedrad Jenny :) I LOVE Blå eld...
Ha en fin helg! Kram Cecilia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Helt fantastiskt vacker skål! Ser ut som om ni fick en mysig fredag i alla fall... Vi åt hamburgare och såg film. Inte riktigt lika gott men vad tusan! ;0)

Kram/ Anna

design elements sa...

lovely images! happy weekend to you, Jenny!

Maria

Anonym sa...

Hej Jenny!
Mmm, vad gott det ser ut! Är nyfiken på att testa halloumi, har inte provat den än, har hört att den ska vara supergod att grilla:)

Fint fat oxå, härlig blå färg!

Idag har jag varit hos mina föräldrar och ätit middag, inget går upp mot mammas mat:)

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered