tisdag 10 maj 2011

plättar

Hemma i lägenheten igen...
Måste bara visa mina fina plättar i luften som jag köpte i helgen! 6-pack, så nu har jag på balkongen, i vardagsrummet och i köket, hur fint som helst!
De här står i vardagsrummet på en favoritbricka. Den har jag haft länge så jag vet inte var jag fått den ifrån. Baggen är i alla fall från Gotland, köpte den i Visby i somras.


Undrar om de är lättskötta? Jag har verkligen inga gröna fingrar, så kom gärna med tips hur man får dem att överleva längre än ett tag ;)
Ha en trevlig tisdag!
Ge någon en komplimang idag, vet ja!


4 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Tack för tipset om örhängena :)
Plättar+ zink är väldigt fint. Plättar brukar trivas som en fisk ute nu.
Ha en fin dag, kram

Helena sa...

Plättar i luften är en stor favorit!

fin blogg!

Hildas hem - Sofia sa...

Jag är lite likadan. Jag köper fina blommor och så har jag ingen aning om hur jag ska sköta dem :)

Tyvärr har jag inga goda råd om denna sort.

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nää inte ska man ge upp drömmar, det är ju dem som får en att driva framåt :)
Apropå plättar så är dem inte så lättsköta tyvärr. Kräver mycket vatten och får inte torka ur.
Kram