söndag 29 april 2012

museum och kvalitetstid

Vi kom aldrig till de blommande träden igår, vi hamnade på Fotografiska och såg flera fina utställningar, klicka gärna på länken och se vad vi fick uppleva!
Allt från Marcus Bleasdales "Stolen children" som handlar om kidnappning och tvångsrekrytering av barnsoldater i och omkring Uganda, läs mer på Fotografiskas sida! Och Helena Blomqvists sagobilder med ett allvar och mörker i. Även André Kertész bilder från bl.a. Paris, han fotograferade från 1912 till 1984.
Och till sist, J:s favorit, Steve Shapiro, klicka HÄR för att läsa om honom.


Vi hade det supermysigt, kvalitetstid!

Här kommer en liten före-bild på ett litet veckans projekt, som jag pysslat med idag och fixat med något som jag köpte igår...

Loppisfynd =)

Halvfärdigt ;)

Ha en trevlig Valborg!!

Vad ska ni hitta på, blir det någon brasa??

Kram Jenny

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Jenny!
Tack för goa ord inne hos mig:)

Imorgon på Valborg ska vi vara hemma o fixa, jag ska städa och Peter ska börja måla fasaden.

Ha det gott!

Kraam Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Roligt med projekt. Blir spännande att se det färdigt.
Kram

Anette Ryan sa...

Fotografiska är fantastiskt. Var där i november och såg...vad han nu heter men han tar extremt fina djurbilder från mestadels Afrika.
Ett museum jag gärna besöker igen när jag har vägen förbi Sverige ett annat år!
Kram Anette :-)