tisdag 7 augusti 2012

loppisfynd och semester

Long time no see...

Jag har inte haft så mycket datortid på sista tiden, har prioriterat annat, haft ifååånen såklart ;) 
Semestern var bara två veckor, men vilken fullträff! Jag hade inte bokat in så mycket, min kompis Sara och jag åkte till Halmstad och Skåne ett par dagar,  vi hade strålande sol hela tiden!! Så vi fick flera underbara stranddagar, dels fick vi se stranden i Halmstad, härliga vågor.
Sen fick vi följa med ut på havet över  till Köpenhamn med mamma och hennes C, tack så himla mycket för det!!! 
Två dagar på stranden i Falsterbo, heeeelt underbart! 

Klart vi hade planerat att hitta loppisar, det hade vi nog om vädret hade varit annorlunda. Vi stannade vid en iaf på vägen, det jag köpte där var en gammal pepparkaksform, en stjärna. Men ett antal heminredningsbutiker har hunnits med såklart! 
Jag har inte packat upp påsarna ännu, de förtjänar ett eget blogginlägg, ;) Det är mest saker till rummet i stugan, så jag tar ut dem dit sen, när det är klart där.

Visar lite fynd från loppisarna här hemmavid som fått följa med hem:



Oredigerade bilder tagna med iPhonen



Jag tycker det är så fint med glas.

Ha en fin fortsättning på den här veckan, själv ska jag försöka att hitta lite energi igen, den försvinner snabbt när tänderna ramlar sönder och bilen också inom loppet av några dagar. 
Man har ju lärt sig att komma vidare när nån "lägger krokben" , och det kommer jag göra den här gången också, det är bara så surt, eftersom jag tänkte börja i köket snart... Får se vad ekonomin säger efter att allt är fixat.

Kram Jenny

5 kommentarer:

Vardaxlyx sa...

Hej Jenny!
Jag håller med dig! Jag älskar det och älskar enkelheten lixom! Jag kommer att kombinerar mina två intressen. Vill ju sprida mitt VARDAXLYXANDE till så många som jag kan hihi!
Kanon najs blogg och kanon fina instagram/blogg bilder!
<3 <3 <3

Britt sa...

Låter som om du har haft en bra ledighet. Njutit och tagit vara på dagen, härligt!

Stor kram Britt

MammaElva sa...

Låter ju som om du haft det bra på semestern. Tråkigt däremot med tänder och bil...
Fina loppisfynd! Jag såg att vi loppat samma sak ;) Du hade lagt upp bild på tre svarta ljusstakar på instagram... Hihi. Jag köpte tre jag med och lämnade tre kvar på loppisen i Viksberg. Du snodde alltså de andra :) Lustigt! Vi har samma bra smak!

Kram på dig!

Helena - ullvi32 sa...

Härligt med semester och datafri tid, men tur att smartphonen finns med bla instagram så man har lite koll ;)
Själv har jag inte varit på loppis alls i sommar, har bara inte blitt av.
Men håller med dig, glas är himla fint! OCH användbart :)
Kramar Helena

Jennie LK sa...

Jag älskar oxå glas. De sista burkarna påminner om min barndom. Min mamma hade sådana i köket, hem till mina föräldrar och leta efter dem... Tack för tipset!
Kram Jennie LK