onsdag 3 mars 2010

Mormorsaker...

Häromdagen fick jag lite saker efter min mormor:

Här är bordet och stolarna som jag fick för ett par veckor sedan, det står och väntar på lite vit färg. Bordsskivan är så fin så den ska jag behålla i ursprungligt skick.


Den fina kaffekoppen var udda, men den blev så fin på hyllan i vardagsrummet. På kvällen satte jag ett värmeljus i den och det lyste igenom lite grann så man såg ränderna, så fint!



Lite skedar, gafflar, smörknivar och en fin sockertång låg i lådan jag fick också.
Och en servetthållare som skymtar fram uppe i bild.



Och för att inte tala om de vackra te-kopparna! Jätteroligt att ha dessa så man minns mormor, när hon bjöd på te!!
Tack och ha det så himla bra nu, kram Jenny

1 kommentar:

VITA NYANSER sa...

Vad kul med saker från någon när och kär, de betyder mycket! Det gör hemmet personligt! Storlarna är superfina!

Kram L-L