lördag 16 juli 2011

blommor och loppisfynd

Första dagen på semestern har varit så lugn och trevlig.
Varit hos bästa A och sett hennes fina projekt och fikat gott!
Vi var även iväg till ett ställe som hade loppis, växthus och antik och kuriosa.
Loppisen var inte så bra, men det var desto bättre bland blommorna och bland det antika ;)
Några av mina balkongblommor som jag köpte för ett tag sen har inte överlevt så därför behövde jag lite nytt...
Svårt att hitta så här dags på säsongen, men jag hittade jättefina pelargoner.
En kaskadpelargon :)

Köpte en liten lobelia också...

...och den här fina (vad den nu heter)


Bland kuriosan hittade jag en ny favorit!!
Ett fat; MON AMIE från Rörstrand. Det har redan fått en plats i mitt hem :)


Ha en skön lördagskväll!!!



8 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så fint du har det på balkongen. sött fat. Kram Johanna

millandante sa...

Oh det fatet... sådana trodde jag inte det fanns på loppis, det var ett fynd!! Grattis!

Gillar färgerna på dina nagelack där i badrummet:)
Ja, här har du en till som får uppdatera med blomköp om det ska blomma, hihi, jättefint du har det där på balkongen!

KRAM

Änglarnas hus sa...

Hallåååå!!

Men så mysigt du har det där på balkongen!! Den pelargonen är tålig och brukar blomma länge!!

Men kolla där ..ett blått fat!! kanonfint!!,,inte lätta att hitta och dyra brukar de vara!!

Ha en bra fortsättning på semesterhelgen!!

Kraam Sanne

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fint du har det på din balkong :) Där kan man säkert sitta och njuta länge.
Kram

Anna-Lena sa...

Mon amie är så fint porslin. vilken tur du hade som sprang på ett sådant fat! Vad fint du har det på balkongen. Där skulle jag gärna sitta och njuta av all blomsterprakt!

Ha nu en fortsatt skön semester!

Kram Anna-Lena

Rose Garden Malevik sa...

Hej Jenny
Så mkt fiiiiint :)
å missa inte

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

som fortsätter hela helgen.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Fröken Grön sa...

Åh, vilken mysig balkong du har!
Fina fynd på din lilla shoppingrunda.
Önskar dig en fin söndag!
/Anna-Karin

La Vie Quotidienne sa...

How pretty...I love all of your hanging baskets.(-: