lördag 9 november 2013

Smygstartat...




Igår var jag en sväng på IKEA med min äldsta dotter. Hon har ju köpt radhus med sin sambo, så nu har hon också hamnat lite i inredningsträsket ;)
Jag köpte det jag planerade att köpa, nämligen en reflexväst! När jag är ute och går så är det ofta mörkt, och kläderna jag har är ofta svarta/mörka och då hjälper inte en liten dinglande stjärna om man vill synas. Jag vet ju själv hur irriterande det kan vara med personer som bara kastar sig ut framför bilen vid övergångsställen. Jag vet att jag ska stanna och släppa över dem, men det är ju inte så lätt när de inte syns!!
Så nu har jag iaf fixat så jag syns ordentligt!

Jag köpte även två hyacinter som fått ta plats i köksfönstret!
Lite tips; ta muggar istället för kruka, det blir jättefint! Ja, nu har jag inte planterat dem ännu...
Men ni får tänka er hur det blir med lite mossa runt också!

Mugg från Rif

IKEAs mugg från förra årets julmönster till vänster och en ny från greengate till höger.

Nu ska jag iväg en sväng till loppis innan de stänger och träffa en kompis där, hon är ett riktigt loppisproffs, jag lär mig massor av tips av henne när vi går tillsammans!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Jenny




1 kommentar:

20-talshuset sa...

Det är helt ok med lite tjuvstart tycker jag... Min sambo var mer tveksam när jag frågade om han tyckte det var ok om jag tog fram våra Nusnäs-ljusstakar... Han sa att det är ju 3 veckor till advent :-( D är ju så mörkt o regnigt här idag. Får se hur jag gör. Eller om jag ska tända ändå fler värmeljus! Ha en fortsatt fin helg o hoppas du fynda något på loppisen. Kram Anna