tisdag 21 juni 2011

blommor

Hallojsan!!
Inläggen duggar inte så tätt just nu, men nu är jag på banan igen :)
Förra veckan träffade jag massor med underbara vänner, nästan varje dag faktiskt!

Häromdagen när jag fixade lite i mitt rum, så hittade jag mina pärlor som jag hade i julblomman, men jag tänkte att de passar ju året om...

Även om det inte är fredag så slank det visst in en liten skål på en bild...
Den här skålen fick jag av mormors älskling när jag konfirmerade mig på Gotland när jag var fjorton...
Ingen av dem lever, men jag har mina fina minnen,
som förstärks när man hittar nåt man fått eller ärvt.

Här har jag satt jag in ett papper från Panduro i en ram som jag hade stående, jag var lite trött på planschen som satt i, en från ett stort möbelvaruhus som jag haft i typ sju år.
Ja, ni kanske förstår min känsla. :)
Det var ett tips från en vän som inte har en blogg, men skulle ha hur lätt som helst att göra hur fint som helst!!! Tack Annika!

Förra året på balkongen hade jag mörkröda pelargoner, så i år undrade jag om jag skulle gå på samma eller ta en annan färg. Jag har ju svart, grått och vitt annars där, så jag kan alternera bland färgerna på blommorna.
Jag var en sväng på Plantagen med min vän Sara och kom hem med lite andra färger...
Här är lite sneakpeak ;)

Hahaha, titta inte på mina spretiga fingrar... :D

Nu har vi överlevt surtisdagen, halva veckan gjord!
Full fart mot midsommar!!

Ha det så himla bra!!!


6 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh Lyllos er !!!

Gu va kul ni kommer få... Va där för ca 15 år sen och såg just den och miss saigon..Cath finns ju på lite olika platser där.. Och fotar du och visar så blire väl som med Roberts att jag oxå bara måste hihhhi...

Härliga blommer ni införskaffat, själv har jag inte ens en ballkong.. Men köpte just röda pellisar med silverek till jobbets ballkong... :)

Hoppas ni får en kanon midsommar..

Och nu kan jag skriva till dig , fick ändra lösen på google kontot.. De strulade lite förrut..

Kraaam kram Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Jenny!!

vad jag älskar såna personliga lösningar som din nya tavla!! kanonfint!!..
jag gillar kombon av färger i dina växtkassar..blir med all säkerhet superfin!!
Ha en bra fortsättning på veckan!!

Kramis Sanne!!

JennyL sa...

Vilken rolig ide med tavlan! Det ska kommas ihåg.... :-)
Ha en skön midsommar så ses vi nästa vecka!!
Kram Jenny

millandante sa...

Vilka härliga påsar!! Här ska planteras förstår jag:) Gillar de färgerna!

Fint när man kan göra om en tavla sådär!!

Ja, då är det snart midsommar:):) Önskar dig en trevlig sådan!
KRAM

Vikeskärs hem och vardag sa...

Nog är det full fart mot midsommar, känns som man inte hänger med riktigt. Hoppas det blir bra väder.
Kram

VITA NYANSER sa...

Vad kul att fixa med blommor!

Ha en skön midsommar!
kram L-L