måndag 27 juni 2011

midsommar

Hej!
Här kommer ett axplock av alla bilder från vår härliga midsommar ute hos min vän Sara!
Ett klassiskt midsommarfirande med mycket gott att äta och dricka.
Många trevliga vänner, i blandade åldrar.
Underbart väder, ingen stress, vi började ganska tidigt så vi hann med i lagom takt.


Jag hade pysslat ihop lite etiketter och knöt fast på glasen så alla höll reda på sitt...

Massor med god mat upplagt på fina fat och i vackra skålar ;)

Och vädret då, helt underbart, varmt och skönt med strålande sol, kunde faktiskt inte bli så mycket bättre!

Så vackra grässtrån, love them!!

Världens godaste jordgubbstårta med hemmagjord jordgubbssylt!!! Den blev lite sned, det berodde på att lilla Floyd, nästan 3 år, inte kunde låta bli att känna på tårtboxen. Han tappade den på en gång och konstaterade att: -"Den var tung!"
Tur att inte smaken sitter i utseendet :D


Tack Sara för en underbar midsommar!!
Här ser vi värdinnan i egen hög person med 3 strån fulla med smultron
som plockades på hennes tomt.


Ha en riktigt skön vecka!!
Själv så jobbar jag 3 veckor till innan jag får ta semester,
sen jag ska ha ledigt i 4 veckor och det ska bli såååååå skönt!


7 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Vilken fräsch dukning... Fiffigt med etiketer som är fastknutna i glasen...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Jenny!!

Vilka härliga bilder ifrån ert midsommarfirande!! äölskar alla fina fat i underbara färger!!
men visst hade vi tur med vädret!!?? Vi satt ute till halv 10 innan de första regndropparna kom..och det var inte mycket regn!!

Ha en bra dag!! Kramis Sanne

Anonym sa...

Åhh vilka härliga midsommar (mat) bilder.. Gillar stora kastrullen med mycke färsk potatis :) Jag har också tre v. kvar till en helt obokat/ oplanerad semester... Får se vart de bär av nära eller långt..
Må så bra..
Kraam kram Linda Nostalgi och rosor
( knas med kommentarer igen )

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ojaa, många av blommorna lever än :)
Härliga bilder från midsommar. Här är det med några veckor kvar till semestern, men den som väntar på något gott :)
Kram

Helena/Hemma hos oss sa...

Ser ut som du hade en toppenmidsommar, härligt somriga bilder :)
Trist att behöva jobba men snart så... Jag jobbar bara denna vecka sen så blir det semester i 8 veckor! (ja mammaledighet inbakat också). Sen är det slut på sånna lyxtider, tillbaks till verkligeheten!
Hoppas allt är bra med dig, stor kraaam Helena

JennyL sa...

Vilka härliga sommarbilder!
Hoppas vi ses på fredag!! Kram Jenny

millandante sa...

Åh nu blev jag sugen på midsommar igen...:) Så härligt ni ser ut att ha haft det, fin dukning och fina bilder!!

Då har du snart bara två veckor kvar till lite ledighet:) Härligt!

Kram