söndag 6 mars 2011

nostalgi

Hej där!

Idag är det lugnt här, var ute på en promenad för en stund sen. Försökte samla energi, gick väl sådär...

När jag kom hem så hade jag lite energi iaf att ta bilder på mina loppisfynd från igår och sen spraymåla korgen!

Bilden till vänster här är en riktig nostalgitripp, hittade den på loppisen. Jag hade en likadan när jag var liten, så självklart så fick den följa med hem ;)








Eftersom ryggen satte stopp för spacklingen i hallen så får jag ägna mig åt lite mindre saker, som tex då att förbereda sakerna som kommer att få plats där sen när det är klart!
Nostalgi var även denna korg som fanns i hemmet där jag växte upp, till vantar bl.a.


Två små fina ramar fick följa med hem också! De kommer nog att få vit färg på sig också, kanske. Jag får se.


Ha en jättemysig fortsättning på söndagen!















8 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Å, det kommer att bli så bra i hallen! Jättefiffigt att spraya loppisfynd, de blir ju helt som nya! Kram

Änglarnas hus sa...

Det var små godbitar d fick tag i!! Tänkte just också att jag hade en sån där liten ring kopp/skål när jag var liten..söt är den!!

Ha det bäst!! Kramis sanne

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så fin din korg blev!

Hoppas din rygg blir mer "spacklingsvänlig" snart!
Vad duktig du är som fixar det själv!!!

Kram Annica

Hanna sa...

så fin korgen blev.
Kram
Hanna

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja det är nog alltid lika roligt att gå på loppis. För man vet aldrig vad man hittar..
Kraam
Sanne

Jenny sa...

Hej Jenny!
Finfina loppisfynd! Korgen blev bra vit:)

Ha en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

millandante sa...

Vad kul det är när man får tag på de där nostalgitingen!:)

Gillar Greengatemuggarna du köpt!!

Kul att du ville vara med i utlottningen, två lotter till dig!

Kram Milla

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilen skön nostalgikänsla jag cokså fick av att se den där lilla skålen "Rings and things" - jag hade också en likadan när jag var liten.

Kram F